خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/21 - 10:36
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
محمدبیگی:

۵۸ بیماری خاص در استان قزوین در بستر سلامت الکترونیک نشاندار شد

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس با اشاره به اینکه صندوق بیماران خاص تاکنون ۵۸ بیماری در استان قزوین را در بستر الکترونیک نشاندار کرده است، گفت: چنین آمار و ارقامی در حوزه حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج قابل تقدیر است، مطالبه جدی ما از دولت چهاردهم ادامه و تقویت این صندوق است که این موضوع را مسئولان سلامت به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

فاطمه محمدبیگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در جزئیات نشست نظارتی با رئیس و معاونان بیمه سلامت استان در خصوص بررسی وضعیت عملکرد صندوق بیماران خاص و صعب العلاج استان قزوین، گفت: یکی از بهترین مصوبات مجلس یازدهم در عرصه عدالت ورزی و کاهش رنج مریض داری به ویژه برای بیماران خاص و صعب العلاج، مصوبه تاسیس صندوق حمایت از بیماری‌های خاص، صعب العلاج و نادر بود. بر همین اساس حدود ۱۱۱ میلیارد تومان اعتبار برای درمان بیماران خاص برای استان قزوین پرداخت شده که این مسئله نشان از همکاری دولت و مجلس در حوزه بهداشت و درمان است و تنها مشمول استان قزوین نبوده بلکه سایر استان‌ها نیز سهمی از صندوق حمایت از بیماران خاص برده‌اند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تاکنون ۵۷ نوع بیماری از ۱۰۷ نوع بیماری در سیستم سلامت الکترونیک استان قزوین بارگذاری شده است، افزود: از دولت درخواست داریم این بیماری‌های صعب العلاج در سایر استان‌های مختلف کشور را شناسایی و در زیر مجموعه صندوق بیماران خاص قرار دهند تا مردم مجبور به مراجعه به سازمان‌های بیمه‌گر نباشند. سازمان تامین اجتماعی باید عملکرد خود را ارتقاء دهد تا بیماران کمتر با سختی پروسه درمان مواجه شوند.

نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال نخست از ۵ هزار میلیارد و در سال دوم ۷ همت برای صندوق بیماران صعب العلاج برای بیماران خاص اختصاص داشت، اظهار داشت: از اعتبارات اختصاص داده شده صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در امسال حدود ۹ همت است که خوشبختانه این صندوق طی دو سال گذشته ارتقاء و قوام یافته و پایدار شده است.

رئیس کمیته سلامت الکترونیک مجلس با اشاره به اینکه صندوق بیماران خاص تاکنون ۵۸ بیماری در استان قزوین را در بستر الکترونیک نشاندار کرده است، یادآور شد: چنین آمار و ارقامی در حوزه حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج قابل تقدیر است. مطالبه جدی ما از دولت چهاردهم ادامه و تقویت این صندوق است که این موضوع را مسئولان سلامت به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

نماینده مردم قزوین با بیان اینکه تاکنون ۳۳ درصد اعتبارات بیماران صعب العلاج برای بیماران سرطانی صرف شده است، اظهار داشت: صندوق بیماران خاص و صعب العلاج بستری برای گسترش چتر حمایتی از بیماران مشمول و کاهش آلام خانواده ها است که الحمدلله با همت مجلس یازدهم و دولت سیزدهم تصویب و در حال اجراست. ان شاءالله این فرایند با قوت در مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم ادامه خواهد داشت.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم که بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب بیمار جز مشکل و رنج بیماری درد و مشکل دیگری نداشته باشند و هزینه‌های درمان بیماران به ویژه  بیماران خاص و صعب العلاج کاهش یابد./

پایان پیام

  • کد خبر : 381914
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار